“Pont ilyen” című, hat dalos EP-jével mutatkozik be a vidék porában formálódott Pitvar zenekar. Az öt tagú formáció zenéjében a nyers, koszos gitárok és a sötét, önirónikus dalszövegek dominálnak, amelyek célja egy agresszív, de mégis énekelhető zenei elegy megvalósítása valahol az alternatív rock és a grunge metszetében.
Az együttes gyökerei a Budapest vonzáskörzetében található Alsónémedibe nyúlnak vissza, ebben a faluban nevelkedett ugyanis a tagok nagyobbik része. A köztük megköttetett barátságok, valamint a közös impulzusok vezettek a kezdeti formáció létrejöttéhez, melyet egy ötödik, budapesti srác csatlakozása tett egésszé:
- Kotán Tamás - gitárok
- Schmidt Olivér - gitárok
- Majoros Zoltán - dobok
- György Imre (Imre Fia Imre) - basszusgitár
- Szlovicsák Benedek - ének
Nagy hatással voltak a zenekarra a 90-es évek grunge nagyjai, mint a Nirvana, Soundgarden, Alice in Chains, Pearl Jam ugyanúgy, mint az RHCP, RATM, Audioslave, Pink Floyd vagy a Linkin Park. Ezekből a hatásokból született meg az új lemez körvonala, ami végül nyakon lett öntve egy jó adag szorongással és iróniával.
A lemez a Nortyx Hangstúdióban lett rögzítve és keverve Tornai Zsolt és Tóth Péter vezényletével. A felvétel és a mixing/mastering folyamatában fontos szempont volt, hogy a dalok minél nyersebben, zajosabban, minél élőbb hatást keltve szólaljanak meg.
Néhány gondolat dalról-dalra az énekes/szövegíró Bendzsitől:
Falakon a Jézus
Van az a végstádium, amikor az ember már képtelen önállóan enni, képtelen sétálni egyet a parkban anélkül, hogy egy nővér kitolná egy kerekesszéken és mégis hosszú évekig húzódik ez a folyamat, kvázi életben van tartva egy autonóm létezésre képtelen test és egy talán már leginkább távozni akaró lélek. Ez a szenvedő fél családjának is egy hatalmas trauma, de ugyanakkor cselekvésképtelenné is teszi a szeretet. Erről a dilemmáról vagy az ettől a sorstól való félelemről szól valahol ez a dal.
Neon nők
Amikor véletlenül betévedek egy szórakozóhelyre, ahol mindenki táncol néha eszembe jut a tömeget nézve, hogy olyan ez mint valami zűrzavaros násztánc, amiben mindenki tudja azt, hogy mire vágyik, de valahogy az ő nyelvén ezt senki más nem érti meg, ezért mindenki csak sodródik arra várva, hogy hátha pont azt dobja a gép. A Neon nők az én ilyen jellegű sodródásaimat foglalja össze.
Pont ilyen
Megvan az, amikor megfogadtad magadnak, hogy “sose leszek olyan mint XYZ” vagy “én ezt biztos, hogy jobban fogom csinálni”, aztán évekkel később észreveszed magadon ugyanazokat a hibákat? A dal ezt a felismerést járja körbe. Vajon tudunk ténylegesen tenni bármit az ellen, hogy továbbvigyük magunkban ezeket a mintákat vagy ez bele van kódolva a génjeinkbe? Hibáztathatjuk a szülőket ezekért a személyiségjegyekért vagy csak magunkat próbáljuk felmenteni vele?
Fontos volt
Egy dal arról, mennyire kiszolgáltatottá tudunk válni egy kapcsolatban vagy inkább arról, hogy mi mennyire kiszolgáltatottá tesszük magunkat benne. Ez talán a legrégebbi dalszöveg a lemezen.
Epés habbal
A dal gyakorlatilag egy jó kifogás arra, hogy folytathasd a szervezeted rombolását, hiszen ezzel csak kimosod a másoktól elszenvedett sebeidet. Ez a leglazább track az albumon.
Mopsz
Ezzel a dallal sokáig hadilábon álltunk, mire eljutottunk a végleges formájáig, volt rá több refrén is, de egyik sem működött igazán. Végül egy régi képről ugrott be a lemezen is hallható refrén, ahol egy stégen ülve magamhoz ölelek egy kutyát, csak az egy szép kutya volt, nem egy mopsz. A dal a függőségről szól, illetve arról, hogy mennyire lerombolja az ember önértékelését. A Mopszhoz hamarosan egy nagyon különleges klip is érkezni fog.
Spotify: https://spoti.fi/4gvUoco
Youtube: https://bit.ly/3MOApb1
Facebook: https://www.facebook.com/pitvar.official
Instagram: https://www.instagram.com/pitvarofficial/