Újabb klasszikus és modern berendezésekkel turbózzuk fel a hangzásodat!
A fejlődés fontos, és megállíthatatlan, ezért törekszünk arra, hogy mi is egyre jobb, vagy épp legendás berendezésekkel bővítsük a felvételi láncunkat, azért, hogy a te zenéd ne csak olyan legyen mint bárki másé, hanem egy fokkal mindig jobb, dögösebb, ütősebb, kerekebb, vagy épp eredetibb.
Régi álmom vált valóra, amikor sikerült beszerezni egy hamisítatlan Focusrite ISA 828-as mikrofon előfokot, ami mostantól minden felvételben garantáltan részt vesz. Legendás hangzású, kompromisszum mentes mikrofon előfok, melyet Rupert Neve tervezett eredetileg 1985-ben, azzal a céllal, hogy egy minden igényt kielégítő mikrofon előerősítőt hozzon létre, aminél az elsődleges kulcsszó a „Sound” azaz a hangzás volt, és nem a költséghatékonyság
Ezt az előfokot azóta már studio standerdnek tekinthetjük, mivel egyedi meleg hangja garantáltan ott van minden második világszínvonalú felvétel hangzásában. Az analóg készülék kiegészül még egy DA konverterrel melyben Burr-Brown egyik csúcs konvertere, a PCM4220 található. A jelet a konverzió után optikai kábelen küldi a stúdió hangkártyájába.
Minden ISA eszköz elsődleges erejét, a Lundahl 1538 bemeneti transzformátor adja, aminek a leegyszerűsített szerepe az, hogy illeszti a mikrofon jelét az erősítő jeléhez. Első hallásra az ember azt gondolhatná, hogy “Miért? Ez alapból nem történik meg bármely mikrofon előfoknál?” A válasz az hogy NEM! Köznapi hasonlattal élve egy átlagos mikrofon előfokot úgy képzeljünk el, mintha lenne egy átlagos Opel kasznink (előfok), amibe a legkülönbözőbb motorokat próbáljuk beletenni (mikrofon). Van, hogy egy Ferrari motort, van hogy egy Trabantét. Ennek a kasztninak minden motort fogadnia kell, és ki kell szolgálnia. Egy átlagos előfokban nincs transzformátoros illesztés, így a kaszni a Ferrari motortól megcsavarodik, a Trabant motor meg meg se mozdítja. Ha behelyezzük ebbe a rendszerbe az ISA előfokok illesztő transzformátorát, akkor az mindig a megfelelő nyomatékot fogja küldeni a kasznira, és bármilyen motor is kerül az „autónkba” mindig a maximális teljesítményt tudja kihozni belőle. Tehát a motor illesztve van az autóhoz, ahogy a mikrofon az erősítőhöz.
Ez a tökéletes egyensúly adja azt a kis plusz hangzást, amit digitálisan szimulálni nem lehet, és más előfokok nem képesek rá. Természetesen minden előfok a saját hangzásával rendelkezik, tehát más stúdió kategóriájú előfokok is rendelkeznek a saját hangkarakterükkel, de elmondható, hogy az ISA előfokok minden mai stúdióban ott vannak, és ez nem véletlen. Szeretjük a hangját! Amikor a bejegyzés elején azt írtam, hogy minden felvételben helyet fog kapni, akkor nem vicceltem, mivel dob és gitár felvételek egyértelműen ezen az új előfokon keresztül történnek.
Itt volt már az ideje, hogy lecseréljük szeretett, és sokat használt Behringer analóg keverőpultunat, mely ugyan a felvételi láncban sohase szerepelt, azért mégis fontos szerepe volt. A helyét a sokkal modernebb, és masszívabb Yamaha MG16XU keverőpult vette át, ami nem csak márkájában elismertebb, de funkciók terén is többet tud. Az analóg keverő szerepe a stúdiónkban az, hogy a felvétel közben, illetve a visszahallgatásnál a megfelelő arányokat lehessen beállítani a mikrofonok, a számítógép, a metronóm, és az utasító mikrofon hangereje között. Található benne egy beépített effektprocesszor is, amivel pillanatok alatt lehet egy kis zengetést tenni a mikrofonra úgy, hogy az a felvételre természetesen ne kerüljön rá.
Manapság már egy rock előadás is szinte elképzelhetetlen pár apró effekt, és telítő szintik nélkül. Erre kínál megoldást új MIDI Pad-és billentyűzetünk, amivel könnyedén lehet színezni a felvett zenét (persze a megfelelő hozzáértő kezek ehhez is kellenek) MIDI Pad/billentyűs kontroller kombináció 25 teljes méretű félig súlyozott billentyű aftertouch funkcióval, 16 RGB háttérvilágítású, velocity- és nyomásérzékeny pad, DAW és plug-in vezérlésére tervezve, 8 hozzárendelhető forgó- és 24 nyomógomb, Pitch és modulációs kerék. Segítségével egyszerűen és gyorsan lehet perka sávokat készíteni a felvételedhez, vagy egy két telítő szintetizátor szólamot hozzáadni a dal szükséges részeihez.
Összefoglalva:
Bízom benne, hogy ha eddig dilemmáztál, hogy a következő év slágerét nálunk tudod-e felvenni, akkor most már biztos vagy benne, hogy IGEN, a te zenéd nálunk lesz a legjobb kezekben :)